donderdag 10 maart 2016

Mijn eerste blogmeetup (van Meststoffen voor jouw Blog)

Zoals de meesten onder jullie wel weten, heb ik in augustus vorig jaar de online cursus Meststoffen voor jouw Blog van Kathleen van Verbeelding.org gevolgd.

Alhoewel de meeste cursisten waarschijnlijk wel eens gedacht hadden dat het wel leuk zou zijn om elkaar in real life te ontmoeten, kwam Gerhilde eind december écht met dit idee op de proppen.

Via de (gesloten) Facebookgroep die aan de cursus gekoppeld is, werd een doodle opgemaakt met enkele datums, voor de meesten was 6 maart nog vrij. 19 blogsters schreven zich in. Gerhilde nam de volledige organisatie op zich. Nogmaals bedankt hiervoor!

Vorige zondag was het dan zover. Plaats van afspraak: Bar'rique, letterlijk vlak aan het station van Antwerpen/Berchem. Een beetje nerveus (want ik kende eigenlijk niemand) maar tegelijk nieuwsgierig trok ik dus van Oostende (waar we op weekend waren, maar daarover meer in een volgende post) met de trein naar Antwerpen. Onderweg nam ik nog snel een kijkje op de blogs die ik voorheen niet kende. De zenuwen bleken totaal niet nodig, want het bleken één voor één top-madammen...

Aanvankelijk dacht ik dat de gesprekken vooral over bloggen zouden gaan, maar al snel bleek dat niet het geval, we babbelden over verbouwen, lesgeven, het CERN, baby's, kinderen, pubers, boeken, koken, naaikamers & naaihoekjes, Dagen zonder Vlees en natuurlijk kwamen ook tips & tricks uit blogland ter sprake.

Barri'que is een schot in de roos. Een gezellige bar (koffie, brunch & wijn) waar ook rekening gehouden wordt met vegetariërs & veganisten.

Door de gezellige drukte en het lekker eten heb ik, zoals de meeste deelnemers, niet écht goede foto's kunnen maken.

Alvast bedankt Annelies, Anske, Bibiane, Caroline, Gerhilde, Inne, Joke, Kathleen, Kelly, En nog een Kelly, Marieke, Mieke, Patricia, Saar, Sabrina, Sofie, Stephanie & Tine voor de gezellige middag.

Ondanks de beperkte groep was het helaas niet mogelijk om met iedereen te babbelen, maar de gesprekken die ik had, hebben mij wat ideeën gegeven hoe het verder moet met mijn blog.

Het was zo gezellig dat we meteen een nieuwe (vage) afspraak gemaakt hebben voor binnen een maand of 6... Hopelijk zie ik jullie daar terug!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten