woensdag 6 april 2016

Haakprojecten #1

Vandaag lanceer ik een nieuw rubriekje.
Naast naaien ben ik immers ook aan het haken geslagen.
Haken heb ik op de lagere school & van mijn oma zaliger geleerd.
Lange tijd heb ik niets meer gehaakt, maar sinds het vorige WK Voetbal heeft het haakvirus weer toegeslagen. Mijn eerste projectjes waren dan ook beanies in de kleuren van enkele landen (België, Italië en Argentinië). Die laatste beanie haakte ik op vraag van één van mijn collega's die een Argentijnse vriend heeft :-) Jammer genoeg heb ik niet direct foto's teruggevonden van deze mutsen.

Onlangs kwam ik op de Facebookpagina van De Lossen & Vasten terecht en leerde ik de CAL kennen. Velen onder jullie denken nu, de CAL? CAL wil zeggen Crochet Along, een beetje een Sew Along dus maar dan met haakprojecten.

De CAL van Lossen en Vasten sprak mij direct aan, een leuke deken die in 13 weken gehaakt wordt. Ik ben ingestapt in week 8 (ongeveer), dan ben ik dus aan week 1 begonnen. Vorige week vrijdag kwam week 13 online, en ik kon die mee haken, me happy natuurlijk! Want ik had toch enkele weekjes ingehaald...

Zijn jullie ook zo gek van haken? Of van ander handwerk?

Muts voor dochter2 die zot is van
lieveheersbeestjes.
Eerste gehaakte tas
Muts voor dochter1





Binnenkant etui
Etui voor haakgerief
Eerste CAL ever
Cadeautje voor één van mijn swapjes
Huissokken


Geen opmerkingen:

Een reactie posten