dinsdag 10 november 2015

Herfstvakantie in De Schatberg Sevenum

Herfstvakantie betekent voor ons gezinnetje traditiegetrouw een midweekje Landal samen met het petekind van mijn ventje. Maandag vertrokken we dus met 3 meisjes (11, 10 en 9 jaar) naar Landal Domein De Schatberg in Noord-Limburg. Na een fileloos ritje van net geen twee uur kwamen we aan in Sevenum. De Schatberg is een heel mooi domein met een grote camping en een Landal bungalow park. Ook de gemeenschappelijke faciliteiten zijn de moeite (zwembad binnen & buiten, grote en kleinere speeltuinen, een speelkelder, een kinderclub, een brasserie, een restaurant, ...).

Ook onze thuis voor 4 dagen was een leuke bungalow met alle nodige comfort.

De grootste attractie van de streek is Toverland. Daar zijn we dinsdag naartoe geweest. Wat een openbaring! Een attractiepark met voor elk wat wils, 2 grote hangars waar je je de hele dag kan bezighouden als het slecht weer is. Maar wij hadden geluk, het was een warme & zonnige novemberdag. Dus we hebben ook alle attracties buiten gedaan (inclusief een paar achtbanen). Daar heb ik toch enkele grenzen verlegd, aangezien de oudste dochter op alle achtbanen wou gaan. In principe mocht ze overal alleen op, maar oh wee, dat wou ze niet. Dus mama & papa zijn elk om beurt mee geweest. Papa op de Dwervelwind (een verdraaid magische achtbaan), en mama op Troy (de snelste, langste en hoogste houten achtbaan van de Benelux) & Booster Bike (een pittige motorachtbaan) ... Sommige attracties konden we samen doen, de Djengu River, Maximus' Blitz Bahn, Backstroke (boomstammen). Ook de twee jongste meisjes hebben zich geamuseerd o.a. op de Coco Bolo en Tolly Molly.

Aangezien het in Nederland geen vakantie was, hebben we nergens lang moeten wachten en was er niet zoveel volk, volgens eigen schatting waren 90% van de bezoekers die dag Vlamingen :-)
Het was een heel leuke dag die voor herhaling vatbaar is...

De volgende dagen hebben we onder andere Venlo en Arcen bezocht. In Arcen zijn we pannenkoeken gaan eten in De Bosrand. Daar kunnen kinderen een knuffelpannenkoek eten... Als toemaatje mogen ze de knuffel zelfs meenemen naar huis.

Ook in en rond Domein De Schatberg zelf is van alles te doen, het zwembad mét glijbaan, de speelkelder, ... Maar vooral naar een bezoek aan klimparcours Klim Kong werd uitgekeken. Woensdag was het zo ver, we gingen klimmen! De drie kinderen zijn groot genoeg om alleen op weg te gaan. Het eerste parcours is op een hoogte van 1.5 m, voor alle drie een makkie. Dan maar op naar het tweede parcours, 5 meter hoog. Dat was toch andere koek, maar ze hebben het super gedaan, ook het nichtje. Toen we aan de mama vertelden dat ze het parcours van 5 meter hoog volledig zelf geklommen had, kon ze het niet geloven, gelukkig zijn er foto's als bewijs.

1.5 meter hoog
1.5 m hoog

En dan 5 meter hoog...

Met opgeladen batterijen zijn we vrijdag terug naar huis vertrokken.
Op naar de volgende vakantie!